::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

زمان جاری : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 7:23 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم
آجر نمای ساختمان
تعداد بازدید : 284
sadraaa آفلاین



ارسال‌ها : 4
عضویت: 3 /2 /1399
آجر نمای ساختمان
معرفی انواع آجر نمای ساختمان
با توجه به اینکه آجرهای نما ویژگی ها و کاربردهای متعددی دارند، انواع مختلفی نیز دارند. در این بخش شما را با انواع آجرنما های ساختمان آشنا می کنیم تا بتوانید در زمان خرید بهترین نوع را انتخاب کنید. البته به شما توصیه می کنیم حتما با یک کارشناس خبره و خوش سلیقه در این حوزه نیز صحبت کنید تا به شما راهنمایی های لازم را بدهد.

1- نسوز
اجر نسوز همان سرامیک است که از خاک های نسوز درست می شود. از لحاظ زیبایی وجود آن در نمای ساختمان ها باعث جذابیت ساختمان می شود. این محصول با کیفیت میتواند سالیان سال از لحاظ دوام و ثبات رنگ باقی بماند و مقاوت بسیار بالایی در مقابل دارد. انواع مختلفی از آن در بازار موجود است که بسته به نیاز و نوع مواد بکار رفته در انها، مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.
2- پلاک
این محصول یکی دیگر از انواع آجرنما می باشد که دارای بیش ترین میزان فروش در رنگ های زرد، نارنجی و قهوه ای است. عنصر اصلی تشکیل دهنده آن خاک رس است که موجب شده در برابر تغییرات آب و هوایی و محیطی بالاترین مقاومت و کمترین میزان شوره زدگی را داشته باشد. علاوه بر این، در زمان آتش سوزی نیز مقاومت فوق العاده ای دارد و به ندرت ساختارش تغییر می کند. یکی از پر طرفدارترین محصولات این گروه آجر قزاقی می باشد.
نام این اجر بر می گردد به زمان ورود قزاق ها به ایران که دیوار سربازخانه هایشان از نوعی اجر با ابعاد ۵*۱۰*۲۰ بصورت سنتی می ساختند. همچنین در بناهای عظیم و باستانی همچون مسجد جامع اصفهان، طاق کسری، گنبد کاووس و امروزه در نمای ساختمان ها شاهد استفاده از این محصول هستیم. در اینجا به خصوصیات و ویژگی های آن بطور خلاصه اشاره می کنیم:
3- حصیری
همانطور که از اسم آن پیداست، شکل ظاهری این محصول شبیه حصیر است که موجب شده کاربرد آن در نمای ساختمان زیبایی فوق االعاده ای را به آن ببخشد. از نظر رنگ و مدل تنوع گسترده ای دارد و استفاده از آن موجب منحصر به فرد بودن ساختمان تان می شود. این محصول به روش لعابی تولید می شود و در نتیجه مقاومت بیش تری را در برابر نور خورشید و تغییرات آب و هوایی دارد.
4- لفتون
یکی از انواع آجر نما، آجر لفتون است که در نمای ساختمان ها بکار میرود. از این جهت به ان لفتون می گویند که در روستایی با همین نام یعنی لفتون تولید شده است اما در حال حاضر از خاک رس در شهرهای دیگری مانند یزد و اصفهان هم تولید می شود. این محصول از خاک رس و در دو رنگ زرد و قرمز تولید می شود که مهمترین مدل آن ۱۰ گل می باشد، به این معنا که ۱۰ سوراخ بر روی آن وجود دارد. از مهمترین ویژگی های این گروه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • ایجاد عایق و خلاء برای کاهش وزن[*]مورد استفاده در سقف ها، سوله ها، و دیوار چینی محوطه ها[*]امکان تحمل فشار و وزن[*]امکان ایجاد دیوارهای حایل و غیر حایل

5- بهمنی
این محصول در نما و دیوار چینی بکار می رود و ساختارش از خاک رس است. علاوه بر این، در رنگ های زرد کمرنگ (اجر سفید) ، زرد پررنگ (اجر بهمنی)، قرمز روشن و قرمز سیر موجود است. ضخامتش ۳ تا ۴ یا ۵ سانتی متر است و دو بعد دیگر انها ۱۰*۲۰ میباشد.
منبع: https://sahelbrick.ir/انواع-آجر-نما/

تور آلانیا ، تور ترکیبی ترکیه ، تور استانبول آنتالیا ، تور استانبول آلانیا ، تور ترکیبی استانبول کوش آداسی ، [url=https://khatoontours.com/Tour/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84-%D8%A7%D8%B2%
سه شنبه 28 دی 1400 - 00:16
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


moisrex